نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2317
-
الف
+

کتاب «تاریخ روابط قاینات و هرات در دوره قاجار» در مشهد رونمایی شد

کتاب «تاریخ روابط قاینات و هرات در دوره قاجار» اثر «علی نجف زاده» محقق و پژوهشگر ایرانی در خراسان رونمایی شد.

کتاب «تاریخ روابط قاینات و هرات در دوره قاجار» اثر «علی نجف زاده» محقق و پژوهشگر ایرانی در دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری انجمن ایرانی تاریخ شعبه منطقه‌ای خراسان رونمایی شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، این مراسم از سوی انجمن علمی تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری انجمن ایرانی تاریخ شعبه منطقه‌ای خراسان برگزار شد و از کتاب «تاریخ روابط قاینات و هرات در دوره قاجار» اثر «علی نجف زاده» محقق و پژوهشگر ایرانی رونمایی شد.

یوسف، متولی حقیقی، عباس سرافرازی و جلیل قصابی گزکوه از سخنرانان این مراسم بودند که در مورد ویژگی‌های کتاب مطالبی را بیان داشتند.

«علی نجف زاده»، عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه بیرجند و نویسنده کتاب «تاریخ روابط قاینات و هرات در دوره قاجار» در این مراسم از اشتراکات و روابط این دو شهر در دوره‌های تاریخی به ویژه بعد از دوره قاجار مطالبی را بیان کرد.

تا روی کار آمدن سلسله قاجاریه مرزبندی سیاسی مشخصی در شرق ایران وجود نداشت و شهرها و مراکز جمعیتی جدا از مسائل سیاسی با هم ارتباط داشتند.

از قرن نوزدهم مرز بندی دولت‌ها و کشورها شکل تازه‌ای پیدا کرد و علاوه بر دولت‌ها، ملت‌ها نیز از همدیگر جدا شدند.

روابط قاینات و هرات بعد از دوران قاجار نیز تحت تاثیر این مرز بندی قرار گرفت.

«علی نجف زاده»، نویسنده کتاب «روابط قاینات و هرات در دوره قاجار» در تفصیل این اثر خود در مورد اشتراکات و روابط تاریخی هرات و قاینات مطالب و اسناد تازه‌ای را برای نخستین بار منتشر کرده است.

«گروه‌های مهاجر مشهد از صفویه تا کنون»، و «کنسولگری‌ها، و مستشاران خارجی در مشهد» عنوان دو کتاب دیگر از این نویسنده ایرانی است که در این آثار نیز مطالب مهمی در مورد پیشینه ورود مهاجران افغانستانی به ایران و تاریخچه کنسولگری افغانستان در مشهد منتشر شده است.

م ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر